LabiGabi Net-Naplója

Hányszor volt már... "Láttam a neten azt, amikor a csávó fogta és egész egyszerűen... de mindegy látni kéne, csak már nem találom."

Linkek

Email: labigabi+blog@gmail.com

Kiemelt tag:
5800
Legolvasottabb bejegyzésem:
5800 programok amiket használok...

Fotóalbumom
Mobil Photo Blog

Kiskuss blog
Chily blog
BJucus blogja
Lilla Blogja

Filmfóbia
Irodai Patkányok

Címkék

Címkefelhő

Read me with RSS anywhere!

Kütyü: 8800 Sapphire Arte

2008.11.14. 12:43 | labigabi | 6 komment

Minap kedves kollégám hozott be egy telefont. Az ismerősének a mobilját, hogy tegyünk rá ungárise szoftvert. A készülék nem más, mint az egyik híres, luxus mobil. buta, ám de drága (208 000 Ft a mobilkereskedésekben), mert hogy egy drágakő, ami a nevét is ihlette, van betokozódva a középső navigombok közepén.


A zafír köves 8800

Izgatottan kezdtem neki. Először is kerítettünk egy microUSB kábelt. Rádugtam, kiválasztottam a Com port (!) üzemmódot. A PC-n megjelent valami MT akárhanyas drivert (!). Ezután a Product Code megváltoztatására használt progival kezdtem neki, ami nem látta (!). Hmm... jó, nézzük csak Mass Storage módban! Driver telepítés, MediaTek Flash Drive (!). Na innen már kezdett gyanús lenni a dolog. Elkezdtem átvizsgálni. Célbavettem a zafír követ. Tapintásra pont olyan, mintha műanyag (!) lenne. Ok, nem adjuk fel. Akksi kivettem, hátlapon szépen ott az Imei szám, product code ami ehhez a telefonhoz tartozik, Nokia Made in Finland, teljesen tökéletes minden.


Teljesen "eredeti" Nokia matrica

Ok, eddig meggyőzött, kapcsoljuk be újra. Kezdjük a kódokkal.
*#06# - IMEI rendben
*#0000# - software rendben
*#92702689# - (*#war0anty#) - garancia menü megvan

Ez is meggyőzött. Kezdjük el használni a telefont! Érdekes menüpontokat találtam. Nacigation key icons! :) Ejjha, ennek a fele se tréfa.


Fránya c betű olyan közel van a v-hez a számítógép billentyűzetén

A menüpontok általában egyébként rendben vannak, maga a kijelző kicsit fakó és homályos, nem egészen olyan, mint a többi Nokiában, amihez hozzászoktam.


Tisztára, mint egy Nokia

Na mindegy... Wapozzunk. GPRS beállítással kezdjünk, alap beállítás neve China Mobile GPRS. Uh... ok, semmi baj, állítgassuk kicsit, proxy, apn, minden rendben, na csattanjunk fel! Forog, forog forog, majd Unknown Host hibaüzenet. Hopp... valamit talán elrontottam. Átnézem, minden rendben. Próbáljuk újra. Unknown Host. Pfff... ok, akkor erről ennyit.


Az egyértelmű árulkodó jel

Aztán bevillant, fotózzunk... megtaláltam a fényképezőt. Na itt van a legnagyobb hiányosság. Eredetileg 3.2 megapixeles autofocus-os kamera van a Zafírban. Hát ez egész pontosan 240x320 felbontásút kreál. Enyhe zöld árnyalattal.


Így néz ki a hátlapon a kamera...


És ilyen képeket csinál... (nem átméretezett kép, ez a max felbontás)

Na nicsak, van Opera Mini, kurblizzuk be gyorsan... Opening, opening... és vissza a menübe. Na jó ezen már meg se lepődök, de azért adjunk neki még egy esélyt. Próbáljuk újra. "Meglepő módon" ugyanaz történik.


Indul az Opera mini... vagy mégsem...

Hát jó..., azt hiszem, hogy ezek után már mindenkinek világossá válna, hogy ez bizony nem más, mint a dzsipók keze alatt futó 8800 Sapphire Csájna edísön. Szegény tag valószínűleg kifizetett 50-60 ezret érte, mert hogy "áúúúú de nagyon jó árban van, pedig ez egy eredeti Sapphire". Mind szép és jó, akinek az a vágya, hogy olcsón akar villogni a hasonló Olcsó Jánosok világában akik még kevésbé értenek az ilyen műszerekhez, annak megfelelő választás, ha tudja mit kap a pénzéért, mert külsőre avatatlan szemnek, de sokszor még az avatatott szemnek is megtévesztő a hasonlóság.


Eredetileg a kő nem egyszínű a gombokkal (balra az eredeti)

A bökkenő viszont az, hogy egy ilyen kacat ezen az áron még akkor is átverés, ha tudja az ember, hogy utánzatot vásárol. Mert ez, akár egy vehemensebb slide kinyitásnál spontán kikapcsol, mert nem működik az ígéretek ellenére sem a bluetooth, sem a kamera úgy ahogy kéne, sem a böngészés. Igaz, vannak nagyon egység sugarú emberek, akik ezeket nem is használják, így nekik fel sem tűnik, hogy átverték. Belegondolni sem merek, hogy előfordulhat az is, hogy valakinek eredeti áron sózzák el ezt a vackot.

Bármilyen meglepő, ahogyan az szokott lenni, van előnye is a készüléknek az eredetivel szemben. Szám szerint kettő véltem felfedezni, amiből az egyik kevésbé fontos az usb kábelről való töltés. Valamilyen okból a Nokia folyamatosan kerüli az USB-ről való töltést. Eddig egyetlen és egyben talán az épp legújabb megjelenésű N85 tudja ugyanezt. Második nagyon hasznos új funkció az, hogy USB-ről webkameraként használható a telefon. Más kérdés, hogy webkamerát 5000 Ft-ért már kaphatunk olyan minőségben, ami kettévizeli ezt a minőséget.


És ez a funkció még működik is...

Címkék: nokia technika vicces

A bejegyzés trackback címe:

https://labigabi.blog.hu/api/trackback/id/tr46768718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mlaily 2008.11.26. 14:21:28

Ez tanulságos volt. :D

labigabi 2008.11.26. 15:41:42

Örülök! :) Remélem sose fogunk így járni.

mlaily 2008.11.26. 23:38:45

Mivel én mindig ebből a kategóriából válogatok ( 200 000

mlaily 2008.11.26. 23:40:00

? lecsapta a mondandómat? moderátor van? :D

labigabi 2008.11.27. 09:29:46

Nincs ilyesmi. Nem tom mi történt. :) de értem a lényeget. :D

ticsung 2010.12.27. 19:53:24

Én jártam hasonlóképp, nem szabad kis mobilboltokban vásárolni.
Nekem egy 6820-ast sikerált "szűrkeimport"ból beszereznem, gond volt vele (bolti gartanciás), megjavították, vissza is kaptam. 2 hét múlva becsődölt a bolt.

Szerencsém volt, de akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek bolti garanciás telót.
süti beállítások módosítása