LabiGabi Net-Naplója

Hányszor volt már... "Láttam a neten azt, amikor a csávó fogta és egész egyszerűen... de mindegy látni kéne, csak már nem találom."

Linkek

Email: labigabi+blog@gmail.com

Kiemelt tag:
5800
Legolvasottabb bejegyzésem:
5800 programok amiket használok...

Fotóalbumom
Mobil Photo Blog

Kiskuss blog
Chily blog
BJucus blogja
Lilla Blogja

Filmfóbia
Irodai Patkányok

Címkék

Címkefelhő

Read me with RSS anywhere!

A Szifon dirigál...

2009.10.03. 11:01 | labigabi | Szólj hozzá!

5800-ról tértem át egy "hasonló" készülékre, iPhone-ra. Kábé annyira hasonlítanak egymásra, mint egy borsó és egy banán, mert mind a kettő nővény és ehető. Na az előző párosnál pedig ez kimerül abban, hogy mindkettő telefon és nyomkodni lehet... pontosabban az 5800-t nyomni kell, a Szifont elég érinteni. :) De most nem is a két telefon összehasonlítását szeretném leírni, mert bizony mind a kettőnek megvan az előnye is és a hátránya is attól függően, hogy ki mire szeretné használni. Amiről szeretném leírni a tapasztalataimat, az most inkább az iGo My Way 2009 Európai navigáció a szifonra.

Igazából amikor én áttértem szifonra, addigra már tudtam eleget róla. Az iGo-ra azért esett a választás, mert az általuk használt térképek magyarországon elsőosztályúak, frissítik is őket, bár most eléggé megakadtak a frissítés kiadásával (dádá!).
A navigációs rendszerek lelke a térkép. Bárki bármit mond, ha a térképek adatai rosszak, lehet akármilyen stabil frankó navigációs szoftver, ami rossz térképen tervez útvonalat, akkor bizony be fog vinni a susnyásba. A mobil navigációs megoldásokat már régóta figyelemmel kísérem. Kezdtem még valami karcsú Symbianos Nokián bluetooth-os műholdvevővel és bitmap térképpel. Istentelen  volt, kalibrálni kellett a térképet, tervezni persze csak légvonalban tudott, szóval nem volt teljes értékű. Utána próbálkoztam a TomTom-mal alias Marika (ez volt a magyar hangja és ez innentől nekem minden navigáció Marika marad :)). Marika néha bizony igen érdekes helyekre vitt, nagyon kalandos volt vele az élet, főleg, ha sikerült beütni neki valami legrövidebb útvonalat, olyan hegyi szerpentineken vitt át minket, hogy ember meg nem találná, de Marika mindig tudja az ilyen túrista útvonalakat. :) Viszont sikerült nagyon rossz térképet is alá tenni, pl. valami botrányos Szlovénia térképet, aminek az eredménye totális káosz volt, Marika gyilkolni vágyott. 300m magas viadukton ránk parancsolt, hogy forduljunk jobbra... volt ugyanis egy út a híd alatt keresztbe. Többet tervezett újra, mint navigált. Ezidőtájt jött amikor persze Apám is megkapta a telefonjára Marikát és jött egy családban azóta sokat emlegetett szituáció.

Marika mondja: Fordulj vissza, amikor lehetséges!
Apám mondja: Kapd le Pidut, amikor lehetséges! (Pidu=egyik faluban élő, legkoszosabb jómunkásember)

Szóval Marika nagyon jó volt, de rossz térképpel semmire sem ment. Utána jött a Garmin a Nokiára, nagyon jó térképekkel, de botrányosan instabill szoftverrel. Nagyjából ugyanez a helyzet most az iGo-val. És bár ennek női hangja Bori névre hallgat, én továbbra is Marikának hívom. :)

A szoftver pár hiányossága ellenére a Nokia összes eddigi navigációját kettépisili a szifon iGo-ja. Navigon-t, Sygic-et és a többit nem próbáltam még. Talán egyszer, ha nagyon nem frissítenek az iGo-s fiúk (dádá!). A térképek kezelése ujjal böngészése az 5800 Garminjához képest egy álom. Nem lép ki 2 húzás után. Viszont előfordult autópályán, hogy kiléptem és nem tudtam újra elindítani az iGo-t. Ilyenkor kell neki vagy 5 perc, mire elindul. Ez egy súlyos hiba, amit még mindig nem javítottak az iGo-s fiúk (dádá!). Ennek ellenére el lehet vele boldogulni. Páran panaszkodni szoktak a hangra, hogy el szokott némulni, de ettől nagyobb probléma, ha nem akar indulni, mikor éppen kéne. Ennek ellenére, ha elindul, teszi a dolgát, mutatja mondja stb.


a felhasználó mindenek felett

Egyik panasz szokott lenni, hogy késve mutatja a térképen a helyzetet valamennyivel. Akit ez nagyon zavar, javaslom menjen lassabban. Lakott területen belül, ha nem megy 100-al, akkor a térképpel fogja tudni azonosítani a helyszínt és be fog tudni kanyarodni a megfelelő utcába.

Másik panasz szokott lenni, hogy túl hangos és torz a hang. Ki kell kapcsolni a Boost-ot. Ez az opció ugyanis a maximum hangerő plafonját kiverve valahol iszonyat magas értéken járatja a hangszórót.

Szokták párhuzamba vonni, hogy de mert a Navigon sokkal jobb... hiába jobb, ha a régi térkép miatt át akar vezetni mondjuk Budapesten egy hosszú időre lezárt útszakaszon.

Hívás alatt nem lehet navigálni, csak utána jön vissza a navigáció és ennek ugyebár indulási gondjai vannak. Akit sokat hívogatnak és folyton idegen útvonalon mászkál, hogy navigáció kell neki, az vegyen egy PNA-t és azzal navigáljon. Én őszintén szólva örülök neki, hogy nem multitask rendszerű az iPhone. A bakancsom tele volt már azzal, hogy nekem kell bezárogatni a programokat a telefonon, mert ott futnak egymással versenyezve, hogy ki zabálja el előbb a ramot a telefonból, hogy az oprendszer se reagáljon. Aki ezzel akar szívni, vegyen Nokiát, navigáljon azzal. Az esetek egy részében menni fog a navigálás és a telefonálás egyszerre, de ha tele lesz a ram a Nokián, az is kinyírja a párhuzamosan futó Garmin-t.

Összességében az iGo egy jól használható, "must have" megoldás iPhone-ra azoknak, akiknek csupán jó, ha van egy navigációja, ha épp olyan helyre kell menni, amit nem ismer, de nem ezzel dolgozik (pl. futárok).

 

Egyéb ajánlott olvasmány:
http://www.csekkold.hu/kutyu/43-phone/456-igo-my-way-iphone-ra

Címkék: navigáció technika iphone

A bejegyzés trackback címe:

https://labigabi.blog.hu/api/trackback/id/tr681424615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása